Wednesday, June 29, 2011

Barcelona va fi exclusă din calendarul F1 în 2012!

Circuitul de la Barcelona va fi exclus din calendarul Formulei 1 începând din 2012, Marele Premiu al Spaniei urmând să fie găzduit pe circuitul stradal de la Valencia până în 2021.

Presa spaniolă a dezvăluit marţi seară că circuitul de la Barcelona, care găzduieşte Marele Premiu al Spaniei din 1991, va fi exclus din calendarul competiţional începând de anul viitor. Actualul contract al circuitului de la Barcelona pentru Formula 1 expiră la finalul acestui an, iar negocierile organizatorilor cu Bernie Ecclestone privind o prelungire până în 2016 au eşuat.

În acest context, Ecclestone a ajuns deja la o înţelegere cu reprezentaţii circuitului stradal de la Valencia, pentru ca acesta să găzduiască Marele Premiu al Spaniei în locul Marelui Premiu al Europei. Noul contract, despre care se vehiculează că nu a fost încă semnat de britanicul în vârstă de 80 de ani, ar urma să fie valabil timp de 10 ani şi să expire în 2021.

Eliminarea circuitului de la Barcelona din calendar nu va reprezenta o problemă în privinţa numărului de curse din sezonul următor. Calendarul provizoriu publicat recent de FIA prevede un număr record de 21 de curse, însă preşedintele FIA Jean Todt a precizat ulterior că în mod cert una dintre etape va fi eliminată.

Eliminarea Barcelonei are de asemenea logică prin prisma unei declaraţii făcute la finalul anului trecut de Stefano Domenicali, şeful Ferrari, care anunţa că în viitor nicio ţară nu va mai găzdui două curse de Formula 1, din cauza extinderii fără precedent a calendarului.

UPDATE 10:25: Oficialii circuitului de la Barcelona au catalogat speculaţiile drept simple "invenţii" ale presei spaniole. "Spania tocmai a găzduit doua curse de succes. Sper că orice altceva reprezintă doar zvonuri. Cred că cineva a spus 'vreau să se întâmple asta' şi altcineva a spus 'asta se va intampla'. Pentru anul viitor au stabilit deja datele", a declarat Salvador Servia, directorul circuitului de la Barcelona, pentru publicaţia Marca.

Horner insistă că Webber va rămâne la Red Bull în 2012

Christian Horner susţine că este 'foarte, foarte posibil' ca Mark Webber să-şi prelungească contractul cu Red Bull pentru sezonul 2012.

Speculaţiile privind viitorul lui Mark Webber în Formula 1 continuă şi în această săptămână, mai ales prin prisma declaraţiilor contradictorii ale reprezentaţilor echipei austriece.

Chiar dacă consultantul Helmut Marko a sugerat marţi că pilotul australian nu se ridică la înălţimea lui Sebastian Vettel, şeful Christian Horner insistă că prelungirea contractului este doar o problemă de timp.

"Ei bine, este foarte, foarte posibil (n.r - să semnăm un nou contract cu Webber). Am ajuns la un acord să ne aşezăm la discuţii mai târziu şi apoi să ne concentrăm pe anul viitor", a declarat britanicul pentru postul de televiziune Servus TV, aflat în proprietatea patronului Red Bull, Dietrich Mateschitz.

Anterior, s-a speculat intens pe tema unei posibile angajări a lui Lewis Hamilton ca partener pentru Vettel începând din sezonul 2013, însă Horner a sugerat că cei doi piloţi nu ar putea colabora în armonie. "Nu cred că i se potriveşte culoarea albastră. Pentru Red Bull, cel mai important lucru este armonia", a adăugat el.

Contractul lui Webber cu Red Bull expira la finalul acestui an.

Tuesday, June 28, 2011

Red Bull, tentată să utilizeze motoare Renault şi după 2012

Red Bull Racing a dezvăluit că negociază cu Renault prelungirea parteneriatului pentru utilizarea motoarelor ce urmează să expire la finalul sezonului 2012.

Red Bull Racing este determinată să-şi prelungească contractul cu Renault pentru utilizarea motoarelor constructorului francez.

Chiar dacă au existat intenţii pentru un parteneriat cu Mercedes, Dietrich Mateschitz, patronul concernului Red Bull, a dezvăluit că Renault rămâne principala opţiune, în special pentru că problemele din trecut au fost rezolvate, iar echipa a câştigat anul trecut ambele titluri mondiale.

"Întotdeauna am încercat să fim asociaţi cu un constructor major. Renault vă rămâne prima noastră opţiune pentru o înţelegere pentru sezonul 2013", a declarat austriacul.

Situaţia iniţială s-a complicat brusc după ce echipele au decis să renunţe la motoarele turbo în patru cilindri pentru 2013 în favoarea unor unităţi în şase cilindri pentru 2014. Totuşi, întrucât se anticipează ca Renault va rămâne în Formula 1 şi după schimbarea regulamentului, prelungirea contractului nu va fi îngreunată semnificativ. "Discuţiile cu Renault pentru 2013 au progresat bine. În ceea ce priveşte motorul turbo V6 pentru 2014 am primit semnale pozitive din partea Renault, dar trebuie să discutăm detaliile noii situaţii", a explicat Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull.

Informaţiile vin la numai câteva zile după ce presa internaţională a dezvăluit că Renault analizează posibilitatea de a utiliza propriul motor în F1 din 2014 prin intermediul unui parteneriat cu compania austriacă AVL. Totuşi, Mateschitz susţine că aceasta este o soluţie 'numai în condiţii extreme cu niciun constructor disponibil pentru noi'.

Întrucât Mercedes şi Ferrari nu agreează un parteneriat cu un rival pentru titlu, iar Cosworth nu se ridică la pretenţiile unei campioane mondiale, opţiunea AVL va deveni atrăgătoare numai în lipsa unui parteneriat cu Renault. Renault speră să furnizeze motoare şi pentru o a patra echipă în Formula 1, cel mai probabil Williams, cu care ar putea forma un parteneriat care să nu se limiteze la motoare.

Williams va introduce un nou sistem de evacuare la Silverstone

Williams va efectua un test aerodinamic în care va evalua noi componente pentru Marele Premiu al Marii Britanii, în care va introduce şi un nou sistem de evacuare.

După un debbut de sezon modest în care şi-a trecut în cont doar patru puncte în clasamentul constructorilor, Williams continuă programul de dezvoltare pentru monopostul FW33.

Echipa mizează pe componente deja planificate, dar şi pe alinierea la noul regulament tehnic, potrivit căruia eliminarea gazelor prin elweronul spate când pilotul nu accelerează va fi interzisă de la Silverstone.

Astfel, britanicii vor evalua un nou sistem de evacuare, o nouă aripă fată şi două eleroane spate în cadrul unui test aerodinamic ce va avea loc pe aeroportul Kemble din Marea Britanie.

"La Valencia am avut o nouă aripă spate cu care am concurat. De asemena, am avut şi un nou sistem de evacuare, dar înainte de calificări am decis să nu-l folosim. După ce am analizat datele din antrenamente şi cursă, plănuim să folosim din nou acest sistem de evacuare la Silverstone. Acolo vom avea şi o nouă aripă fată şi modificări pentru eleronul spate. Vineri vom evalua două eleroane cu noul regulament tehnic, precum şi diverse setări pentru motor. Vom merge la Kemble pentru a efectua câteva teste aerodinamice suplimentare pentru cursa noastră de acasă", a explicat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.

Colina Motors sprijină participarea lui Marinescu în Formula 2

Mihai Marinescu va purta echipament sportiv furnizat de Colina Motors în sezonul 2011 al Formulei 2.

Mihai Marinescu a reuşit să-şi asigure un nou partener în campania pe care o desfăşoară în competiţia Formulei 2. Începând de la etapa de la Spa-Francorchamps care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute, braşoveanul în vârstă de 22 de ani concurează cu un echipament sportiv OMP oferit de Colina Motors, importator şi distribuitor de produse dedicate tuningului şi motorsportului.

"Ne bucurăm să fim alături de primul pilot român cu şanse reale de a ajunge în Formula 1. Este o colaborare care ne onorează şi sperăm că sprijinul din partea Colina Motors va contribui la îndeplinirea obiectivului pe care Mihai şi l-a propus pentru acest sezon", a declarat Alexandru Piţigoi, director general Colina Motors.

După primele trei etape din sezonul 2011, Marinescu ocupă locul 7 în clasamentul general cu 46 de puncte. Următoarea etapă de Formula 2 va avea loc în Germania, pe circuitul de la Nurburgring, în perioada 1-3 iulie.

Contractul lui Schumacher cu Mercedes GP expiră la finalul sezonului!

Ross Brawn a confirmat că Michael Schumacher are contract cu Mercedes GP doar până la finalul acestui sezon, cu opţiune de prelungire pentru 2012.

Michael Schumacher a revenit în Formula 1 anul trecut după o absenţă de trei sezoane la Mercedes GP, iar cele două părţi au afirmat că înţelegerea este valabilă timp de trei ani, până la finalul lui 2012.

Cu toate acestea, în mod surprinzător, presa internaţională a dezvăluit la Valencia că, în realitate, contractul lui Schumacher cu Mercedes GP expiră la finalul sezonului 2011, una dintre părţi având opţiunea de a prelungi unilateral înţelegerea pentru 2012.

Înaintea cursei de duminică, Ross Brawn, şeful Mercedes GP, a confirmat informaţiile în cadrul unui interviu acordat postului de televiziune BBC, dezvăluind şi cine are opţiunea de prelungire a contractului. "Michael", a precizat britanicul.

Informaţia a condus imediat la speculaţii potrivit cărora Schumacher ar putea alege să se retragă din Formula 1 chiar la finalul acestui an, însă Norbert Haug, directorul Mercedes Motorsport, a exclus această ipoteză. "Schumacher spune că are un contract pe trei ani. Până atunci nu ne gândim nicidecum la ce se va întâmpla ulterior", a precizat germanul.

Schumacher a avut parte de o revenire lipsită de rezultate promiţătoare, iar cea mai bună performanţă a fost locul patru obţinut în Marele Premiu al Canadei.

Monday, June 27, 2011

Schumacher acceptă vinovăţia pentru accident

Michael Schumacher a admis că este răspunzător pentru accidentul de la Valencia cu Vitaly Petrov în urma căruia a pierdut orice şansă să termine cursa în puncte.

Michael Schumacher a plecat de pe locul opt în Marele Premiu al Europei şi avea ca obiectiv să obţină o clasare în puncte, însă speranţele sale s-au năruit după primul schimb de pneuri.

La revenirea pe traseu, pilotul echipei Mercedes GP a avut un contact cu Vitaly Petrov în urma căruia şi-a deterioarat aripa faţă. Nevoit să revină la boxe pentru înlocuirea componentei, germanul a coborât până pe locul 22 în clasament, iar în ccele din urmă a terminat cursa pe 17. El a admis că poartă întreaga responsabilitate pentru producerea accidentului.

"Nu a fost o cursă prea satisfăcătoare pentru mine. Rezultatul s-a decis după turul 15, când am 'alunecat' în Petrov şi am pierdut punctele pe care le-aş fi putut obţine. Ritmul nostru de cursă ar fi trebuit să ne permită să terminăm în jurul poziţiei de start, dar asta este doar o speculaţie."

"L-am văzut foarte târziu pe Petrov, am fost conştient că vine şi am încercat să frânez cât mai târziu posibil şi să abordez virajul alături de el. Dar când am vrut să mă retrag, am blocat rotile fată şi am 'alunecat' în el, ceea ce evident a fost greşeala mea. Din acel moment cursa era terminată şi a trebuit doar să trec cu maşina de linia de sosire", a declarat Schumacher în cadrul unui comunicat de presă.

Webber: "Am pierdut locul doi din vina mea"

Mark Webber crede că la Valencia a făcut cea mai bună cursă din acest sezon, însă admite că o greşeală de strategie l-a determinat să piardă locul doi în faţa lui Fernando Alonso.

Mark Webber şi Fernando Alonso au oferit singurele momente palpitante în lupta pentru primele poziţii pe parcursul Marelui Premiu al Europei, iar cel care a avut câştig de cauză a fost pilotul Scuderiei Ferrari, care a terminat pe locul doi.

Webber ocupa această poziţie înainte de ultimul pitstop, însă decizia de a intra la boxe înaintea rivalului sau pentru a trece pe pneuri medium l-a costat trei puncte. Australianul admite că decizia pentru această strategie i-a aparţinut în totalitate, însă crede că a făcut cea mai bună cursă din acest sezon.

"Cred că ar fi trebuit să termin pe doi. Sincer să fiu, probabil a fost cea mai bună cursa a mea din acest an. A fost foarte echilibrat între noi trei şi am încercam să gestionez pneurile. Am fost foarte, foarte mulţumit de cum a decurs cursa şi, în principiu, a fost vina mea. Alonso ar fi urmat să iasă chiar după mine la pitstop şi nu am ştiut ce performanţe vor avea pneurile medium în turul de după ieşirea de la boxe. Acesta este riscul pe care am decis să-l iau şi am pierdut. A fost vina mea că am pierdut locul doi", a declarat pilotul echipei Red Bull al conferinţa de presă de după cursă.

În ciuda semieşecului, Webber este încrezător că este pe drumul cel bun şi crede că îşi va îmbunătăţi performanţele pe parcursul următoarelor curse.

"Cred că duminică am fost cel mai aproape (n.r - de Vettel) după o bună perioadă. Sunt din ce în ce mai bun şi este o diferenţă mică între aceşti băieţi. Sunt mulţumit de performanţă mea şi voi fi mai bun la următoarea cursă", a adăugat el. Chiar dacă are la dispoziţie acelaşi monopost ca şi Vettel, Webber nu a obţinut nicio victorie în acest sezon.

Hamilton: "Lupta pentru titlu s-a încheiat"

Lewis Hamilton susţine că nu mai are nicio şansă la titlul mondial şi crede că McLaren a regresat în urma schimbărilor de regulament tehnic.

Lewis Hamilton a încheiat doar pe locul patru Marele Premiu al Europei după ce pierduse iniţial două poziţii la start şi are de recuperat un deficit de 89 de puncte comparativ cu liderul Sebastian Vettel.

Pilotul echipei McLaren a fost foarte abătut la finalul cursei şi a afirmat că nu mai are practic nicio şansă la titlul mondial.

"Cred că s-a terminat. În termeni de campionat aproape că s-a terminat. Sincer, nu am fost atât de rapizi precum Ferrari. Chiar dacă aş fi fost în faţa lor (n.r - după start) m-aş fi chinuit să rămân în frunte. Se pare că am făcut un pas înapoi în termeni de performanţă sau ceilalţi au făcut un pas înainte", a declarat britanicul la finalul cursei.

În următoarea etapă, Hamilton va concura în faţa propriilor suporteri la Silverstone, însă a exclus posibilitatea de a lupta pentru victorie şi crede că McLaren va înregistra un nou regres din cauza noilor limitări ale regulamentului tehnic.

"Aştept cu nerăbdare să-i văd pe fani pentru că este grozav să fii în propria ţară. Dar nu suntem suficient de rapizi pentru a câştiga acolo şi cred că cu nouă schimbare de regulament vom face un nou pas înapoi. Cred că suntem deficitari la forţa de apăsare aerodinamică, pentru că nu am avut niciun update în ultimele săptămâni. De fapt, am avut un upgrade la aripa faţă, dar ne-am chinuit foarte mult cu forţa de apăsare aerodinamică pe spate. Cred că ne vom chinui foarte mult în următoarea cursă", a adăugat el.

Cu toate acestea, în stilul său caracteristic, Hamilton a revenit asupra declaraţiilor luni dimineaţă, anunţându-i pe fani că nu va renunţa niciodată la luptă pentru titlu.

"Le transmit tuturor fanilor să ignore ce citesc astăzi în ziare. Echipa mea nu va renunţa niciodată şi nici eu nu voi renunţa niciodată. Aştept cu nerăbdare Silverstone, iar sprijinul vostru va face diferenţă. Acum plec la fabrică să fac tot ce pot împreună cu echipa", a precizat el pe reţeaua de socializare Twitter.

Alonso: "Locul 2 reprezintă o performanţă grozavă"

Fernando Alonso a catalogat locul doi de la Valencia drept o 'performanţă grozavă' şi o dovadă că Ferrari a redus diferenţa faţă de Red Bull Racing.

Plecat de pe poziţia a patra a grilei de start, Fernando Alonso a terminat Marele Premiu al Europei pe locul doi, după ce i-a depăşit pe Lewis Hamilton la start şi pe Mark Webber la ultima intrare la boxe.

Spaniolul a fost unul dintre cei mai activi piloţi în cursă prin prisma duelurilor sale cu pilotul echipei Red Bull şi consideră că rezultatul obţinut este unul foarte bun în condiţiile în care Sebastian Vettel a fost imbatabil.

"A fost o cursă interesantă pentru fani şi telespectatori, să vadă lupta cu Webber pe tot parcursul cursei. La începutul cursei am fost în spatele lui, încercând să nu rămân prea în urmă, iar la pitstop am avut oportunitatea să-l depăşesc. Am avut o oportunitate la jumătatea cursei când l-am depăşit în virajul 12. Au fost făcut o treabă bună la pitstop şi ne-au depăşit, dar la ultima intrare la boxe am avut o strategie bună şi l-am depăşit din nou. Multe schimbări de poziţie între mine şi Webber."

"Locul doi este maximum pe care îl putem avea în această perioadă, aşa că este o mare performanţă să fim aici intre maşinile Red Bull. La Monaco am avut o performanţă bună să terminăm pe doi, în Canada am avut o prestaţie bună, dar nu am câştigat puncte, iar aici locul doi este un rezultat grozav pentru echipă. Cu siguranţă mergem în direcţia potrivită şi ne vom apropia şi mai mult de ei la următoarele curse", a precizat spaniolul. Alonso ocupă în prezent locul cinci în clasamentul general la 99 de puncte de liderul Vettel.

Vettel: "Obiectivul rămâne să câştig curse în continuare"

Sebastian Vettel şi-a avertizat rivalii că obiectivul său este să câştige curse în continuare, chiar dacă este aproape campion mondial după şase victorii în opt etape.

După ce sâmbătă a obţinut la Valencia al şaptelea pole position din acest sezon, Sebastian Vettel a profitat de oportunitate şi şi-a trecut în cont a şasea victorie a sezonului, în urma căreia avansul său în clasamentul general în faţa lui Jenson Button şi Mark Webber a ajuns la 77 de puncte.

Cu o asemenea diferenţă, germanul poate cuceri al doilea titlu mondial cu trei etape înainte de final, însă acesta susţine că nu se gândeşte încă la trofeu. În schimb, el îşi avertizează rivalii că în următoarele etape obiectivul său principal rămâne neschimbat: să câştige curse.

"Nu mă uit la diferenţa din clasament, este un sezon lung. Am avut un start fenomenal de sezon şi vom continua să tratăm pas cu pas fiecare cursă. Sigur, nu trebuie să riscăm prea mult pentru victorie, dar obiectivul rămâne să câştigăm curse. Dacă ai o şansă să câştigi trebuie să profiţi de ea. Dacă vine o zi când nu suntem suficient de competitivi, dar putem termina pe trei, trebuie să terminăm pe trei, nu pe şapte. Trebuie să continuăm să facem ceea ce facem, să fim dornici de victorii şi să vrem să ne descurcăm din ce în ce mai bine", a declarat el la conferinţa de presă de după cursă.

Vettel s-a impus în Marele Premiu al Europei fără emoţii, însă germanul susţine că victoria nu a fost nici pe departe atât de uşoară şi că este un fan al circuitului de la Valencia, chiar dacă acesta nu a produs spectacol în niciuna dintre cele patru curse găzduite până în prezent.

"Poate din exterior (n.r - a părut uşor). Nu ştiu cât de multe lucruri s-au întâmplat în cursă, dar pentru mine a părut o cursă captivantă. Mă bucur foarte mult când sunt doar eu şi maşina mea pe fiecare tur. Am fost presat din spate de Fernando Alonso şi Mark Webber, uneori au intrat la boxe înainte de mine, alteori după mine. Din anumite motive îmi place acest circuit, este fantastic", a mai precizat el.

Sunday, June 26, 2011

Marinescu, locul 5 în a doua cursă de la Spa

Mihai Marinescu a terminat pe locul cinci a doua cursă de Formula 2 de la Spa-Francorchamps, deşi a plecat doar de pe locul 12 al grilei de start.

Mihai Marinescu a încheiat într-o notă pozitivă etapa de Formula 2 desfăşurată în acest weekend pe circuitul Spa-Francorchamps din Belgia. După locul 8 reuşit în cursa de sâmbătă, braşoveanul în vârstă de 22 de ani a obţinut doar locul 12 în calificările pentru cursa de duminică.

Cu toate acestea, la fel ca în prima cursă, romanul a progresat constant în pluton şi a terminat pe locul cinci, după ce l-a depăşit cu un ultim efort pe britanicul Jack Clarke.

În urma acestui rezultat, Marinescu şi-a trecut în cont alte 10 puncte şi a ajuns la cota 46 de puncte, cu ajutorul cărora ocupa locul 7 în clasamentul general.

Vettel a câştigat Marele Premiu al Europei!

Sebastian Vettel a obţinut la Valencia a şasea victorie a sezonului, în timp ce Fernando Alonso şi Mark Webber au complet podiumul.

Circuitul de la Valencia şi-a respectat reputaţia negativă şi nu a oferit spectacolul din primele şapte etape ale sezonului, în condiţiile în care sistemele DRS şi KERS nu au oferit oportunităţi majore de depăşire. În plus, Red Bull, McLaren şi Ferrari au optat pentru o strategie similară cu trei opriri la boxe, ultimul stint fiind rezervat pentru pneurile medium.

Aceste lucruri au contribuit la o cursă lipsită de probleme pentru Sebastian Vettel, care a profitat de pole position-ul obţinut sâmbătă şi a trecut primul linia de sosire fără ca poziţia sa să fie ameninţată real pe parcursul celor 57 de tururi. Campionul mondial şi-a trecut astfel în cont cea de-a şasea victorie în opt etape şi şi-a sporit considerabil avansul în clasamentul general.

Plecat de pe poziţia a patra a grilei de start, Fernando Alonso şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce a obţinut poziţia a doua. Pilotul Scuderiei Ferrari a trecut de Lewis Hamilton la start şi l-a depăşit şi pe Mark Webber la ultima intrare la boxe, după ce iniţial cei doi s-au depăşit alternativ în timpul cursei graţie sistemului DRS. Podiumul a fost completat de Webber, care nu s-a putut apropia de Alonso în ultimul stint al cursei, însă australianul a obţinut cel mai bun rezultat din carieră la Valencia.

La peste 30 de secunde în spatele său, Hamilton a trecut linia de sosire pe locul patru. După ce a pierdut două poziţii la start şi a coborât pe locul cinci, pilotul McLaren a câştigat o poziţie în faţa lui Felipe Massa la prima oprire la boxe, însă în ultima jumătate a cursei nu a fost capabil să ţină pasul cu plutonul fruntaş.

Massa a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci la volanul monopostului Ferrari, urmat de Jenson Button şi Nico Rosberg (Mercedes GP). Pilotul echipei McLaren a pierdut două poziţii la start, a revenit pe şase în primele tururi, însă în ultima parte a cursei nu a putut utiliza sistemul KERS. Jaime Alguersuari (Toro Rosso) a terminat pe locul opt şi a câştigat 10 poziţii fata de start datorită unei strategii cu numai două opriri la boxe, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Adrian Sutil (Force India) şi Nick Heidfeld (Renault).

Sauber a ieşit din nou în evidentă pentru gestionarea pneurilor, întrucât Sergio Perez a efectuat o singură oprire la boxe, însă acest lucru nu l-a ajutat să termine în puncte, întrucât mexicanul a încheiat doar pe locul 11.

Michael Schumacher a terminat doar pe locul 17 din cauza unui incident cu Vitaly Petrov la începutul cursei, în urma căruia a fost nevoit să efectueze o oprire suplimentară la boxe pentru a schimba aripa fată.

În mod surprinzător pentru un circuit stradal, Marele Premiu al Europei nu a consemnat niciun abandon, în timp ce Vettel a stabilit cel mai bun timp în cursă după ce a fost cronometrat cu 1:41.852 în turul 53.

Europa - Rezultate cursa:

1. Vettel Red Bull-Renault 1h39:36.169
2. Alonso Ferrari + 10.891
3. Webber Red Bull-Renault + 27.255
4. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.190
5. Massa Ferrari + 51.705
6. Button McLaren-Mercedes + 1:00.000
7. Rosberg Mercedes + 1:38.000
8. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
9. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap
10. Heidfeld Renault + 1 lap
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap
15. Petrov Renault + 1 lap
16. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap
17. Schumacher Mercedes + 1 lap
18. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap
19. Kovalainen Lotus-Renault + 2 laps
20. Trulli Lotus-Renault + 2 laps
21. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
22. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps
23. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 laps
24. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps

Fastest lap: Vettel, 1:41.852

Not classified/retirements: Driver Team On lap


World Championship standings, round 8: Drivers: Constructors:
1. Vettel 186 1. Red Bull-Renault 295
2. Webber 109 2. McLaren-Mercedes 206
3. Button 109 3. Ferrari 129
4. Hamilton 97 4. Renault 61
5. Alonso 87 5. Mercedes 58
6. Massa 42 6. Sauber-Ferrari 27
7. Rosberg 32 7. Toro Rosso-Ferrari 16
8. Petrov 31 8. Force India-Mercedes 12
9. Heidfeld 30 9. Williams-Cosworth 4
10. Schumacher 26
11. Kobayashi 25
12. Sutil 10
13. Alguersuari 8
14. Buemi 8
15. Barrichello 4
16. Perez 2
17. Di Resta 2

Saturday, June 25, 2011

Formula 2: Marinescu, locul 8 în prima cursă de la Spa-Francorchamps

Mihai Marinescu a terminat pe locul 8 prima cursă de Formula 2 desfăşurată pe circuitul de la Spa-Francorchamps.

După rezultatele promiţătoare obţinute în sesiunile de antrenamente de vineri, Mihai Marinescu nu a reuşit să continue prestaţia şi în ziua de sâmbătă din cadrul etapei de Formula 2 de la Spa-Francorchamps.

Pe un circuit complet ud în urma ploilor, braşoveanul în vârstă de 22 de ani a stabilit doar al 11-lea timp în calificări, însă a avut parte de un start excelent şi a urcat până pe locul 6 la finalul primului tur al cursei.

Totuşi, el nu a reuşit să se menţină pe această poziţie până la final, fiind depăşit de doi piloţi pe parcursul cursei, motiv pentru care a trecut linia de sosire pe locul 8. Pentru performanţa sa, românul şi-a trecut în cont patru puncte în clasamentul general.

Etapa de Formula 2 de la Spa-Francorchamps continuă duminică cu a doua manşă de calificări la ora 10:00 şi a doua cursă la ora 15:20, ora României.

Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Europei!

Sebastian Vettel a obţinut la Valencia al şaptelea pole position al sezonului şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de coechipierul său de la Red Bull, Mark Webber.

Red Bull Racing continuă să rămână invincibilă în calificări şi după Marele Premiu al Europei, în ciuda schimbărilor de regulament prin care setările motorului nu mai pot fi modificate până la începutul cursei.

Astfel, Sebastian Vettel a demonstrat că Red Bull deţine cel mai rapid monoost după ce a fost cronometrat cu 1:36.975, iar performanţa sa a fost completată de coechipierul său Mark Webber, care i se va alătura pe prima linie a grilei de start.

Lewis Hamilton a încercat până în ultimul moment să producă un timp mai bun, însă a renunţat la ultimul tur rapid de circuit după ce a realizat că Vettel este imbatabil şi va pleca de pe poziţia a treia.

Chiar dacă în antrenamente au dat semne că vor putea ameninţa supremaţia austriecilor, cei de la Ferrari au fost nevoiţi să se mulţumească doar cu locurile patru şi cinci prin Fernando Alonso şi Felipe Massa, în timp ce Jenson Button (McLaren) va pleca doar al şaselea.

Următoarele două poziţii au fost acontate de Mercedes GP prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher, în condiţiile în care germanii nu au întâmpinat rezistenţă din partea lui Nick Heidfeld (Renault) şi Adrian Sutil (Force India), care nu au efectuat niciun tur cronometrat în Q3, cel mai probabil pentru a putea alege orice tip de pneu pentru primul stint al cursei.

Williams nu a reuşit să promoveze în Q3 cu niciunul dintre piloţi, iar Pastor Maldonado a fost nevoit să renunţe la calificări în urma unei aparente defecţiuni la motor, în urma căreia a rămas blocat pe circuit şi a provocat întreruperea Q2 cu câteva minute.

Singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1 a fost Jaime Alguersuari de la Toro Rosso, în timp ce Lotus, Virgin şi Hsipania ocupă, ca de obicei, ultimele trei linii ale grilei de start. Toţi piloţii au reuşit însă să respecte regula 107% şi să se califice pentru cursă. De altfel, intre intre locul 2 şi locul 18 diferenţa a fost de numai o secundă.

Valencia - Rezultate calificări:

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.975
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.163 + 0.188
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.380 + 0.405
4. Fernando Alonso Ferrari 1m37.454 + 0.479
5. Felipe Massa Ferrari 1m37.535 + 0.560
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m37.645 + 0.670
7. Nico Rosberg Mercedes 1m38.231 + 1.256
8. Michael Schumacher Mercedes 1m38.240 + 1.265
9. Nick Heidfeld Renault nr timp
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes nr timp
Q2 cut-off time: 1m39.034s Gap **
11. Vitaly Petrov Renault 1m39.068s + 1.763
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.422s + 2.117
13. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.489s + 2.184
14. Kamui Kobayashi-Sauber Ferrari 1m39.525s + 2.220
15. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m39.645s + 2.340
16. Sergio Perez-Sauber Ferrari 1m39.657s + 2.352
17. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m39.711s + 2.406
Cut-off Q1 timp: 1m40.131s Gap *
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m40.232 + 1.819
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m41.664 + 3.251
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m42.234 + 3.821
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m42.553 + 4.140
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.584 + 5.171
23. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m43.735 + 5.322
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m44.363 + 5.950

Marele Premiu al Europei VA AVEA loc cu începere Duminică de la ora 15:00.

Europa, antrenamente 3: Vettel, cel mai rapid

Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp în ultima sesiune de antrenamente libere de la Valencia şi a fost urmat de Fernando Alonso şi Felipe Massa.


Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Europei a fost mult mai liniştită şi lipsită de incidente decât primele două desfăşurate vineri.

La capătul celor 60 de minute, Sebastian Vettel a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 1:37.258, însă supremaţia celor de la Red Bull este ameninţată de Ferrari, care a ocupat locurile doi şi trei prin Fernando Alonso şi Felipe Massa.

Mark Webber a completat performanţa lui Vettel cu un loc patru la volanul celuilalt monopost RB7, în timp ce McLaren nu a reuşit nici de această dată să se impună în faţa principalelor doua rivale: Jenson Button a terminat pe cinci, iar Lewis Hamilton pe şapte.

Între timp, Mercedes GP şi-a adjudecat lupta de la distanţă cu rivalii de la Renault, după ce Nico Rosberg şi Michael Schumacher au terminat pe locurile şase şi opt. Rivalii echipei anglo-franceze s-au mulţumit cu ultimele poziţii în top 10 prin Vitaly Petrov şi Nick Heidfeld.

În spatele plutonului au existat puţine surprize, cei de la Williams având în continuare probleme să pătrundă în plutonul de mijloc, în timp ce ordinea celor trei noi echipe din competiţie a rămas neschimbată: Lotus, Virgin şi Hispania.

Europa: Rezultate antrenamente 3:

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.258s 15
2. Fernando Alonso Ferrari 1m37.678s + 0.420s 16
3. Felipe Massa Ferrari 1m37.840s + 0.582s 17
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m38.068s + 0.810s 13
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.326s + 1.068s 13
6. Nico Rosberg Mercedes 1m38.580s + 1.322s 15
7. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m38.741s + 1.483s 13
8. Michael Schumacher Mercedes 1m38.799s + 1.541s 14
9. Vitaly Petrov Renault 1m38.822s + 1.564s 17
10. Nick Heidfeld Renault 1m39.113s + 1.855s 15
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m39.411s + 2.153s 19
12. Sergio Perez-Sauber Ferrari 1m39.778s + 2.520s 18
13. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.823s + 2.565s 18
14. Kamui Kobayashi-Sauber Ferrari 1m39.848s + 2.590s 18
15. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m39.888s + 2.630s 17
16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.987s + 2.729s 18
17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m40.004s + 2.746s 16
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m40.239s + 2.981s 20
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m41.267s + 4.009s 15
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m41.690s + 4.432s 18
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m42.557s + 5.299s 18
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.243s + 5.985s 17
23. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m43.309s + 6.051s 18
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m44.630s + 7.372s 19



Calificările PENTRU Marele Premiu al Europei VOR AVEA loc Sâmbăta cu începere de la ora 15:00 si VOR putea fi urmărite Inregistrat pe DigiSport 1 de la ora 17:00.

Europa, antrenamente 2: Alonso, cel mai rapid

Fernando Alonso a fost cel mai rapid pilot în a doua sesiune de antrenamente libere de la Valencia şi i-a devansat pe Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel.

Cea de-a doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Europei a oferit rezultate mai apropiate de performanţele reale ale monoposturi, piloţii de top adjudecându-şi primele poziţii în top 10.

De data aceasta, Fernando Alonso a fost cel care a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 1:37.968, ocazie cu care i-a încântat pe fanii spanioli prezenţi în tribune.

Pilotul Scuderiei Ferrari a fost urmat de Lewis Hamilton (McLaren), în timp ce Red Bull Racing s-a poziţionat pe locurile trei şi şapte prin Sebastian Vettel şi, respectiv, Mark Webber. Între cei doi s-au intercalat Michael Schumacher la volanul monopostului Mercedes GP pe locul patru, urmat de Felipe Massa (Ferrari) şi Jenson Button (McLaren).

Paul di Resta a ieşit pe traseu doar în ultimele 10 minute, după ce mecanicii Force India au lucrat permanent la monopostul sau, care a fost avariat semnificativ de Nico Hulkenberg în prima sesiune de antrenamente. Nu la fel de norocos a fost însă Jaime Alguersuari, care nu a efectuat niciu tur de pistă din cauza unei probleme apărute la motorului Ferrari al monopostului Toro Rosso.


Valencia - Antrenamente libere 2:

 1.  Fernando Alonso       Ferrari                1m37.968s            35  2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes       1m38.195s  + 0.227   26  3.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       1m38.265s  + 0.297   31  4.  Michael Schumacher    Mercedes               1m38.315s  + 0.347   30  5.  Felipe Massa          Ferrari                1m38.443s  + 0.475   32  6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes       1m38.483s  + 0.515   30  7.  Mark Webber           Red Bull-Renault       1m38.531s  + 0.563   26  8.  Nico Rosberg          Mercedes               1m38.981s  + 1.013   33  9.  Nick Heidfeld         Renault                1m39.040s  + 1.072   35 10.  Vitaly Petrov         Renault                1m39.586s  + 1.618   27 11.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes   1m39.626s  + 1.658   31 12.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth      1m40.020s  + 2.052   34 13.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth      1m40.301s  + 2.333   34 14.  Paul di Resta         Force India-Mercedes   1m40.363s  + 2.395   7 15.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari     1m40.454s  + 2.486   32 16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari         1m40.531s  + 2.563   37 17.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari         1m42.083s  + 4.115   34 18.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault          1m42.156s  + 4.188   39 19.  Jarno Trulli          Lotus-Renault          1m42.239s  + 4.271   25 20.  Timo Glock            Virgin-Cosworth        1m42.273s  + 4.305   21 21.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth        1m42.809s  + 4.841   36 22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth           1m44.460s  + 6.492   29 23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth           1m46.906s  + 8.938   16

Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Europei va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 12:00, ora României.

Marinescu, locul 2 în a doua sesiune de antrenamente de la Spa

Mihai Marinescu a terminat pe locul doi a doua sesiune de antrenamente libere de Formula 2 din cadrul etapei de la Spa-Francorchamps.

Mihai Marinescu a continuat parcursul pozitiv de pe circuitul de la Spa-Francorchamps şi în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere.

După ce dimineaţă a ocupat locul cinci, braşoveanul în vârstă de 22 de ani a reuşit să progreseze şi a încheiat a doua sesiune pe locul doi, după ce a fost cronometrat cu 2:09.622. El a fost cu o jumătate de secundă mai lent decât liderul clasamentului general, Mikki Monras, care a fost cronometrat cu 2:09.124.

În urma rezultatelor bune de vineri, Marinescu poate privi cu încredere spre cele două sesiuni de calificări şi cursele care vor avea loc pe parcursul zilelor de sâmbătă şi duminica după următorul program:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Calificari 1 sambata, 25 iunie 11:20
Cursa 1 sambata, 25 iunie 15:05 Sport.ro
Calificari 2 duminica, 26 iunie 10:00
Cursa 2 duminica, 26 iunie 15:20 Sport.ro

Tuesday, June 21, 2011

Ferrari dezminte oficial înlocuirea lui Massa cu Button

Ferrari a negat în stilul caracteristic speculaţiile potrivit cărora intenţionează să-l aducă pe Jenson Button în locul lui Felipe Massa, catalogându-le drept o 'trăncăneală'.

Ferrari a reacţionat prompt la informaţiile publicate recent de publicaţia News of the World, potrivit cărora Ferrari a iniţiat planul de înlocuire a lui Felipe Massa cu Jenson Button pentru sezonul 2013.

Într-un articol acid publicat pe site-ul oficial al echipei sub semnătura celebrului 'The Horse Whisperer', Ferrari susţine că speculaţiile privind concedierea pilotului brazilian sunt simple 'trăncăneli' care au apărut încă de la sosirea acestuia în cadrul echipei.

"Massa este acum obişnuit cu acest ritual, care a început aproape înainte de a pune piciorul în cadrul Scuderiei. În fiecare an el urmează să fie înlocuit, chiar dacă au trecut doar două curse din sezon, dar cu toate acestea, an după an, el îşi menţine postul. Lista candidaţilor programaţi să-l înlocuiască pe Felipe este acum una lungă, dar 2011 a văzut câteva nume noi care au apărut în grafic. Primul a fost Nico Rosberg, iar acum îl putem adăuga pe Jenson Button. Încă o dată, se subînţelege că asta este doar o trăncăneală, pentru a folosi un cuvânt politicos pentru ceea ce vreau să spun cu adevărat", precizează autorul anonim pe site-ul oficial al Ferrari.

Şansele ca Button să semneze cu Ferrari au scăzut dramatic după ce McLaren a decis să-i activeze automat opţiunea de prelungire a contractului pentru 2012, existând şanse că înţelegerea să fie prelungită şi pentru 2013.

Pirelli schimbă alocarea pneurilor pentru Valencia

Pirelli a anunţat că va furniza pneuri medium şi soft în Marele Premiu al Europei, şi nu medium şi supersoft, aşa cum anunţase iniţial.

Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, a făcut o schimbare de ultimă oră în privinţa tipurilor de cauciucuri pe care le va furniza în Marele Premiu al Europei. Deşi iniţial intenţiona să aducă pe circuitul stradal de la Valencia componentele medium şi supersoft, italienii şi-au revizuit strategia şi vor oferi echipelor cauciucuri medium şi soft.

Decizia vine să confirme schimbarea radicală de strategie adoptată de Pirelli în ultimele curse, prin care speră să reducă numărul de opriri la boxe, dar şi ca urmare a previziunilor privind degradarea accentuată a cauciucurilor la Valencia.

"Este foarte posibil ca degradarea pneurilor să fie foarte ridicată din cauza configuraţiei circuitului, a naturii suprafeţei asfaltice şi a condiţiilor meteo, pentru că ar trebui să fie foarte cald. Pentru toate aceste motive am selectat pneurile medium şi soft, care ar trebui să le ofere echipelor un bun nivel de rezistenţă, multe oportunităţi pentru strategie şi aproximativ o secundă pe tur diferenţă între componente", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Pneurile medium vor fi utilizate pentru prima oară în acest sezon şi vor avea o compoziţie mai dură decât cele evaluate în luna februarie. Noua compoziţie a fost testată de echipă în Canada şi are o duritate mai mare decât precedenta versiune.

"Pneurile medium au fost ajustate uşor de la specificaţiile originale pentru a le face un pic mai durabile, în concordanţă cu modificările făcute la pneurile hard în Spania. Aceasta este versiunea testată de echipe în antrenamentele libere de vineri din Canada şi ne-au oferit multe date importante", a adăugat Hembery.

Pneurile medium sunt vopsite în alb, iar cele soft sunt evidenţiate prin culoarea galbenă.

Hamilton, convins că McLaren deţine cel mai rapid monopost

Lewis Hamilton consideră că McLaren deţine cel mai rapid monopost şi spera să pună deoparte rezultatele dezamăgitoare din Monaco şi Canada.

Lewis Hamilton priveşte cu încredere spre Marele Premiu al Europei, întrucât speră să treacă peste dezamăgirile suferite în cursele de la Monte Carlo şi Montreal şi să obţină un rezultat pozitiv.

Pilotul echipei McLaren a terminat doar pe locul şase la Monaco şi a abandonat în Canada, ieşind în evidenţă atât prin declaraţiile făcute la finalul curselor, cât şi prin duelurile în care a fost implicat.

"Pentru mine, Valencia va fi un weekend de consolidare după două rezultate dezamăgitoare la Monaco şi în Canada. Acele două curse au fost frustrante pentru mine pentru că am demonstrat că suntem capabili să le câştigăm pe amândouă, dar eu am obţinut doar opt puncte. Întotdeauna am mers bine la Valencia şi am terminat fiecare cursă pe locul doi, pentru că îmi place să atac. Este un circuit dificil, dar sunt dornic să revin pe icrcuit şi să câştig puncte", a declarat britanicul.

Hamilton este impulsionat înaintea weekendului şi de prestaţiile coechipierului său Jenson Button, care în opinia sa au demonstrat că McLaren deţine cel mai rapid monopost în ritm de cursă.

"Am avut cea mai rapidă maşina în ultimele trei curse şi asta este foarte încurajator, pentru că ştiu că ar trebui să fiu capabil să termin în frunte", a mai precizat el.

Schimbarea setărilor motorului, interzisă intre calificări şi cursă

Echipele nu vor mai avea dreptul de a modifica setările motorului intre calificări şi cursă începând cu Marele Premiu al Europei din acest weekend.

Federaţia Internaţională de Automobilism a decis să opereze o nouă schimbare în regulamentul tehnic al Formulei 1 care va intra în vigoare cu efect imediat, de la Marele Premiu al Europei de la finalul acestei săptămâni.

Astfel, echipele nu vor mai avea dreptul de a modifica setările motorului intre calificări şi cursă, decizie în urma căreia nicio echipă nu va mai putea utiliza setări speciale pentru a obţine o poziţie cât mai bună pe grila de start.

Decizia a fost comunicată de Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, prin intermediul unei scrisori transmisă tuturor echipelor şi este în strânsă legătură cu o altă regulă care va intra în vigoare în etapa de la Silverstone, când eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează va fi de asemenea interzisă.

Teoretic, noua măsură adoptată de FIA va afecta performantele tuturor echipelor, însă întreaga atenţie se concentrează asupra celor de la Red Bull Racing, întrucât aceasta este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon competiţional. Se vehiculează că austriecii utilizează setări speciale pentru îmbunătăţirea aerodinamicii în timpul calificărilor, element ce ar justifica cele şase pole position-uri obţinute de Sebastian Vettel şi performanţa similară realizată de Mark Webber pe circuitul de la Barcelona.

Oficial, FIA susţine că cele două reguli care vor intra în vigoare pe parcursul următoarelor două etape au fost introduse cu scopul de a elimina influenta setărilor motoarelor asupra performantei aerodinamice.

Schumacher, dezamăgit de debutul de sezon

Michael Schumacher consideră că Mercedes GP a avut o prestaţie mult sub aşteptări în prima parte a sezonului 2011.

După sezonul de tranziţie de la Brawn GP către Mercedes GP în 2010, echipa cu sediul la Brackley şi-a trasat câteva obiective majore pentru acest an, printre acestea numărându-se şi obţinerea de victorii.

Cu toate acestea, un monopost deficitar la multe capitole i-a împiedicat pe Michael Schumacher şi Nico Rosberg să termine pe podium, iar septuplul campion mondial a admis că lucrurile au decurs mult mai prost decât se aştepta.

"În ansamblu, este evident că sezonul scurs până acum a mers mai prost decât am fi sperat noi toţi. De fapt, dacă luăm în considerare încheierea pozitivă a testelor de iarnă, este mai rău decât ne aşteptam", a declarat germanul, referindu-se la revirimentul de care a beneficiat Mercedes GP în ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon.

Schumacher a evidenţiat şi unul dintre motivele principale pentru care Mercedes GP nu a fost capabilă să înregistreze progrese semnificative pe parcursul sezonului: s-a bazat pe rezolvarea mai multor deficiente simultan, în loc să se concentreze pe fiecare problemă în parte.

"Faptul că am muncit simultan în mai multe zone (n.r - asta a mers greşit). Atât timp cât ne temem de rezolvarea acestor probleme, dezvoltarea proiectului suferă din când în când. Partea pozitivă este că de data aceasta am fost capabili să profităm de experienţa şi cunoştinţele de acum (n.r - si sa le transferăm) către anul viitor. De fapt, sunt încrezător că vom face câţiva paşi buni înainte în restul acestui an. Avem mult de muncă, dar suntem pregătiţi. Toată atenţia noastră se concentrează pe construcţia echipei. Pe asta ne concentrăm acum, fără excepţie şi fără limitări", a mai precizat el în cadrul unui interviu acordat publicaţiei italiene Autosprint.

Alonso anticipează că poate lupta pentru victorie la Valencia

Fernando Alonso consideră că Ferrari va fi competitiva pe circuitul de la Valencia, pe baza rezultatelor obţinute în ultimele două etape.

Ferrari nu a reuşit să obţină nicio victorie în primele şapte etape ale noului sezon competiţional, însă Fernando Alonso a fost aproape de o asemenea performanţă la Monaco.

Întrucât următorul Mare Premiu se desfăşoară în Spania tot pe un circuit stradal unde depăşirile sunt teoretic dificile, spaniolul este încrezător în şansele sale de a obţine prima victorie din acest sezon.

"Ştiu că fanii noştri aşteaptă cu nerăbdare prima noastră victorie din acest sezon şi vă pot asigura că acelaşi lucru este valabil şi pentru noi. În ultimele două curse am demonstrat că suntem capabili de victorie şi, în special la Monaco, am fost destul de aproape, însă cred că în Canada aş fi putut lupta pentru asta până la final, având în vedere cum ne-am descurcat în calificări. Acum mergem pe un circuit cu caracteristici aproape similare cu cele ale celui de la Montreal şi nu există niciun motiv pentru care nu ar trebui să fim competitivi şi aici", a declarat el pentru site-ul oficial al Scuderiei.

Un alt motiv de încurajare pentru Alonso este credinţa sa în noroc, spaniolul anticipând că după ghinioanele din prima parte a anului va avea parte şi de evenimente pozitive.

"Întotdeauna am crezut că norocul şi ghinionul se echilibrează până la finalul sezonului şi poate că această regulă nescrisă se aplică şi circuitelor de curse. Dacă asta este cazul, aş fi mai mult decât bucuros dacă ghinionul de anul trecut ar fi răsplătit acum! De fapt, se pare că în acest sezon norocul nu ne-a ieşit deloc în cale. În cursa de la Montreal nimic nu a mers bine", a mai precizat el.