Wednesday, March 30, 2011

Red Bull a introdus o nouă inovaţie: nasul flexibil

Flexibilitatea nasului a permis aripii faţă a monopostului Red Bull să rămână foarte apropiată de sol, în ciuda regulamentului strict introdus anul trecut.

Marele Premiu al Australiei a evidenţiat, printre altele, faptul că monopostul Red Bull Racing continua să beneficieze de o aripă faţă flexibilă care se apropie foarte mult de sol în virajele de mare viteză pentru a obţine mai multă forţă de apăsare aerodinamică.

Inovaţia a fost introdusă de echipa patronată de Dietrich Mateschitz încă de anul trecut, însă FIA a înăsprit ulterior regulamentul tehnic pentru a evita repetarea situaţiei.

Cu toate acestea, inginerii conduşi de Adrian Newey au descoperit o nouă modalitate pentru a ocoli regulamentul: au introdus un nas flexibil pentru monopost care, pe măsură ce se mişcă în jos, forţează şi aripa faţă în aceeaşi direcţie.

Această serie de modificări se petrece în virajele de mare viteză şi a fost evidentă pe circuitul de la Melbourne în ultimul sector, acolo unde Sebastian Vettel a obţinut timpii semnificativ mai buni decât ai piloţilor echipelor rivale. De asemenea, în clipul de mai jos care redă un tur de calificări al lui Vettel, poziţia camerei video amplasate pe nasul monopostului se modifică pe linia dreaptă şi în momentul intrării în primul viraj:

No comments:

Post a Comment