Thursday, March 31, 2011

Williams va copia sistemul de evacuare de la Red Bull

Williams va introduce un sistem de evacuare similar cu al rivalilor de la Red Bull în Marele Premiu al Chinei, a treia etapă a sezonului 2011.

Iniţial, britanicii au încercat să copieze sistemele de evacuare introduse de Renault şi Mercedes GP, însă în cele din urmă a ajuns la concluzia că soluţia adoptată de Red Bull este cea mai eficientă. Potrivit directorului tehnic Sam Michael, Williams va utiliza noua versiune a sistemului de evacuare începând cu Marele Premiu al Chinei de la jumătatea lunii aprilie.

"Plănuim să avem sistemul de evacuare la Marele Premiu de la Shanghai. Este un pas semnificativ şi sperăm să urcăm pe grila de start. Am început să lucrăm la acest sistem după (testele de la) Valencia. Prima oară am văzut noul sistem când Red Bull Racing l-a utilizat în ultima zi de teste, iar noi am copiat ideea. Am încercat şi versiunile Renault şi Mercedes GP, dar am decis să mergem cu cea a echipei Red Bull Racing", a declarat britanicul pentru publicaţia Autosport.

Williams nu va putea introduce noul sistem de evacuare în Marele Premiu al Malaeziei din cauza complicaţiilor apărute în procesul de fabricaţie, întrucât acesta trebuie adaptat la motorul Cosworth.

"A trebuit să schimbăm destul de mult sistemul de evacuare din cauza modului în care este împachetat colectorul. La noi (n,.r - la motorul Cosworth) este amplasat în partea din spate. Dacă am fi avut un colector frontal ar fi fost uşor să schimbăm pentru ideea Red Bull. Acum două săptămâni am petrecut 10 zile pentru a încerca şi obţine ceva pentru Melbourne, dar nu am putut să facem asta la timp", a mai precizat el.

Williams a început cu stângul noul sezon competiţional, după ce Rubens Barrichello şi Pastor Maldonado au abandonat în Australia.

No comments:

Post a Comment