Sunday, May 25, 2014

Rosberg castiga cursa de la Monaco urmat de Hamilton si respectiv Ricciardo

Nico Rosberg a triumfat la Monaco în faţa coechipierului său Lewis Hamilton, care a fost nemulţumit de strategia aleasă de Mercedes pentru unica intrare la boxe. Daniel Ricciardo a completat podiumul de premiere şi a fost la un pas să-l depăşească pe Hamilton.

Nico Rosberg a obţinut duminică pe circuitul de la Monaco a doua victorie din acest sezon competiţional şi a revenit astfel pe prima poziţie în clasamentul general.

Pilotul echipei Mercedes a avut un start excelent, însă coechipierul său Lewis Hamilton s-a menţinut la aproximativ o secundă în spatele său pe tot parcursul primului stint. În acest context, strategia unicei intrări la boxe a devenit crucială pentru stabilirea învingătorului, însă planurile echipelor au fost bulversate de un accident suferit de Adrian Sutil la ieşirea din tunel în turul 25.

Intrarea Safety Car-ului pe circuit i-a determinat pe cei de la Mercedes să-i cheme simultan la boxe pe Rosberg şi Hamilton, astfel că cei doi şi-au păstrat poziţiile, element care l-a nemulţumit profund pe britanic. "Nu-mi vine să cred că a trebuit să opresc la boxe,vă rog să-mi spuneţi ce opţiune mai am", a reproşat el prin radio referindu-se la modul în care îl poate învinge pe Rosberg.

Totuşi, pneurile soft au fost suficient de rezistente pentru ca piloţii să nu mai intre la boxe, iar unica speranţă a lui Hamilton a fost să-l depăşească pe Rosberg pe circuit.

Speranţele sale s-au năruit cu aproximativ 10 tururi înainte de final, când a raportat prin radio că i-a intrat ceva în ochi. La momentul respectiv, britanicul avea un avans de aproximativ 10 secunde în faţa lui Ricciardo, însă australianul a redus gradual diferenţa şi a ajuns la mia puţin de o secundă în spatele său cu două tururi înainte de final. Pilotul echipei Red Bull nu a fost însă capabil să iniţieze un atac decisiv, astfel că s-a mulţumit cu locul trei, la fel ca în Spania.
Cursă cu probleme pentru Vettel şi Raikkonen

Hamilton a pilotat foarte bine şi m-a forţat. Am fost sub presiune, dar am construit un mic avans datorită pneurilor proaspete.
Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Chiar şi în acest context, Ricciardo poate fi mulţumit cu ocuparea ultimului loc pe podium, întrucât startul părea să-i favorizeze pe Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen. Aceştia au avut parte de cele mai bune starturi de cursă, însă cei doi au fost privaţi de o clasare pe podium din motive diferite.

Pilotul echipei Red Bull l-a depăşit la start pe coechipierul Ricciardo, în timp ce Raikkonen a profitat de situaţie şi i-a depăşit atât pe Fernando Alonso, cât şi pe Ricciardo. Un acroşaj intre Sergio Perez şi Jenson Button, soldat cu abandonul pilotului Force India şi investigarea pilotului McLaren după cursă, a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit încă din primul tur.

La restartul de peste trei tururi, Vettel a raportat o defecţiune tehnică la unitatea de propulsie şi, după ce s-a chinuit câteva tururi, echipa i-a solicitat să retragă monopostul la boxe pentru a proteja motorul. Raikkonen nu s-a putut însă bucura prea mult de promovarea pe locul patru, întrucât după intrarea la boxe a fost lovit de un pilot Marussia şi a fost nevoit să intre încă o dată la standuri, moment în care a coborât până pe poziţia a 14-a.

De problemele celor doi au profitat chiar coechipierii lor: Ricciardo a revenit pe poziţia a treia câştigată în calificări şi a fost la un pas să-l depasesca pe final pe Hamilton, în timp ce Alonso şi-a trecut în cont un loc patru, la aproape 23 de secunde în spatele învingătorului.
Hulkenberg rezistă pe locul cinci

Mi-a intrat ceva în vizor, dar nu a fost nimic important. Am avut un ritm bun şi m-am simţit puternic, dar este incredibil de dificil să depăşeşti.
Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Nico Hulkenberg a demonstrat încă o dată că este unul dintre cei mai buni piloţi în privinţa strategiilor. Plasat doar pe poziţia a 11-a a grilei de start, pilotul echipei Force India a adoptat o strategie opusă, cu un prim stint pe pneuri soft urmat de un final pe cauciucuri supersoft.

Acest lucru i-a permis germanului să ajungă până pe locul cinci, poziţie pe care a reuşit să şi-o păstreze până la final în ciuda unor atacuri succesive din partea celor doi piloţi de la McLaren, Kevin Magnussn şi Jenson Button.

Incident între Raikkonen şi Magnussen

Deşi se afla în postura de a lupta pentru locul cinci, Magnussen a fost depăşit de Button şi apoi a fost atacat de Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a încercat o manevră curajoasă în acul de păr, însă cei doi au sfârşit prin a rămâne blocaţi în acel punct pentru câteva secunde.

În urma incidentului, finlandezul a intrat la boxe şi a terminat pe 12, în afara punctelor, în timp ce Magnussen şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Puncte istorice pentru Marussia

Este foarte frumos să fiu pe podium. La sfârşit m-am apropiat de Hamilton şi am încercat să-l pun sub presiune, dar locul trei a fost tot ce am putut să fac.
Daniel Ricciardo
Pilot Red Bull
Incidentul dintre Raikkonen şi Magnussen l-a propulsat pe Felipe Massa (Williams) pe locul şapte, însă marele câştigător a fost Jules Bianchi.

Francezul a scris istorie după ce a adus primele puncte pentru Marussia, echipă care a debutat în Formula 1 în sezonul 2010. Bianchi a terminat pe circuit pe locul opt, însă a pierdut o poziţie în faţa lui Romain Grosjean (Lotus) după ce a primit o penalizare de cinci secunde în clasamentul cursei pentru a servit o altă penalizare de cinci secunde în timp ce Safety Car-ul era prezent pe circuit.

Cel mai bun rezultat şi pentru Caterham

La rândul lor, cei de la Caterham au înregistrat cel mai bun rezultat din istorie, după ce Marcus Ericsson a terminat pe locul 11 în faţa lui Raikkonen, Kamui Kobayashi (Caterham) şi Max Chilton (Marussia).

Pe lângă Vettel, Perez şi Sutil, în Marele Premiu al statului Monaco au mai abandonat Esteban Gutierrez (Sauber), Valtteri Bottas (Williams) şi Jean-Eric Vergne şi Daniil Kvyat de la Toro Rosso, în timp ce Pastor Maldonado nu a mai luat startul din cauza unei defecţiuni la sistemul de alimentare cu combustibil al monopostului Lotus.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:18.479 în turul 75.

Monaco - Rezultate cursă:

 1.  Nico Rosberg       Mercedes              1h49m27.661s
 2.  Lewis Hamilton     Mercedes                   +9.210s
 3.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault           +9.614s
 4.  Fernando Alonso    Ferrari                   +32.452s
 5.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes        -1 lap
 6.  Jenson Button      McLaren-Mercedes            -1 lap
 7.  Felipe Massa       Williams-Mercedes           -1 lap
 8.  Romain Grosjean    Lotus-Renault               -1 lap
 9.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari            -1 lap
10.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes            -1 lap
11.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault            -1 lap
12.  Kimi Raikkonen     Ferrari                     -1 lap
13.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault           -3 laps
14.  Max Chilton        Marussia-Ferrari           -3 laps

Retirements:

     Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari             59 laps
     Valtteri Bottas    Williams-Mercedes          55 laps
     Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault         50 laps
     Adrian Sutil       Sauber-Ferrari             23 laps
     Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault         10 laps
     Sebastian Vettel   Red Bull-Renault            5 laps
     Sergio Perez       Force India-Mercedes        0 laps
     Pastor Maldonado   Lotus-Renault               0 laps

Drivers' championship:

Pos Driver Points
 1.  Nico Rosberg      122
 2.  Lewis Hamilton    118
 3.  Fernando Alonso   61
 4.  Daniel Ricciardo  54
 5.  Nico Hulkenberg   47
 6.  Sebastian Vettel  45
 7.  Valtteri Bottas   34
 8.  Jenson Button     31
 9.  Kevin Magnussen   21
10.  Sergio Perez      20
11.  Felipe Massa      18
12.  Kimi Raikkonen    17
13.  Romain Grosjean   8
14.  Jean-Eric Vergne  4
15.  Daniil Kvyat      4
16.  Jules Bianchi     2

Constructors' championship:

Pos Team Points
 1.  Mercedes              240
 2.  Red Bull-Renault      99
 3.  Ferrari               78
 4.  Force India-Mercedes  67
 5.  McLaren-Mercedes      52
 6.  Williams-Mercedes     52
 7.  Lotus-Renault         8
 8.  Toro Rosso-Renault    8
 9.  Marussia-Ferrari      2
10.  Sauber-Ferrari        0
11.  Caterham-Renault      0

No comments:

Post a Comment