Thursday, June 9, 2011

Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Canadei

Ferrari şi McLaren speră să oprească la Montreal dominaţia rivalilor de la Red Bull, pe un circuit pe care aerodinamica joacă un rol mai puţin important.

Formula 1 traversează în acest weekend oceanul pentru singura cursă ce se desfăşoară pe continentul nord-american: Marele Premiu al Canadei.

Chiar dacă Red Bull Racing a câştigat cinci dintre primele şase curse ale sezonului, circuitul Gilles Villeneuve promite să ofere spectacol datorită configuraţiei sale, a pneurilor supersoft şi soft pregătite de Pirelli, dar şi a noului regulament pentru sistemul Drag Reduction System (DRS).

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care fanii Formulei 1 trebuie să se aştepte la un weekend plin de evenimente neprevăzute.

FERRARI ŞI MCLAREN AMENINŢA SUPREMAŢIA RED BULL RACING

Marele Premiu al Canadei este ocazia perfectă pentru Ferrari şi McLaren să încerce să oprească dominaţia celor de la Red Bull Racing, prin prisma configuraţiei circuitului de la Montreal. În acelaşi timp, este şi una dintre ultimele ocazii pentru ambele echipe să rămână în plasa liderului din clasamentul constructorilor. Inevitabil, cele mai multe echipe vor introduce câteva noutăţi de natură tehnică pentru monoposturi, însă în general este vorba despre update-uri minore şi nu despre îmbunătăţiri semnificative capabile să mofifice radical ierarhiile.

CIRCUITUL DE LA MONTREAL

Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, iar acest lucru va reprezenta un dezavantaj major pentru Red Bull Racing. În schimb, puterea motoarelor este reprezentativă pentru configuraţia mai puţin obişnuită a circuitului, iar Ferrari şi McLaren utilizează unităţi superioare celor furnizate de Renault pentru Red Bull. Nu în ultimul rând, Ferrari mizează pe o tracţiune foarte bună a monopostului 150 Italia la ieşirea din virajele lente.

Pentru prima oară în acest sezon, piloţii vor avea la dispoziţie două zone distincte pentru activarea sistemului DRS.Astfel, în cursa de la Montreal, piloţii vor putea activa DRS-ul pe linia dreaptă dintre virajele 11 şi 12 şi pe linia dreaptă de start-sosire, în condiţiile în care cele două linii drepte sunt despărţite de un singur viraj. Zona de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre doi piloţi nu a fost încă anunţată, însă cel mai probabil va fi unică pentru ambele zone de activare.

Iată un tur virtual pe circuitul de la Montreal:



Date generale despre circuit:

Lungime tur 4.361 km
Numar tururi 70
Distanta totala 305.270

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

La fel ca la Monte Carlo, Pirelli va furniza pneuri supersoft şi soft la Montreal. Totuşi, şansele ca unii dintre piloţi să fie capabili să repete strategiile cu o singură oprire la boxe sunt minime, din cauza naturii abrazive a circuitului. De altfel, producătorul italian a refuzat să facă predicţii pe tema numărului optim de intreari la boxe pentru cursa de duminică.

INFORMAŢII METEO

Potrivit informaţiilor meteo disponibile la începutul acestei săptămâni, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura integral pe uscat. Cerul va fi mai mult noros pe parcursul antrenamentelor libere de vineri, când temperatura maximă a aerului va fi de aproximativ 23 de grade, înainte ca cerul să se însenineze pentru calificările de sâmbătă şi cursa de duminică. Pentru aceste două zile din urmă se anticipează temperaturi maxime de 24 de grade.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Lewis Hamilton a obţinut două victorii în Canada, fiind pilotul cu cele mai bune performanţe din ultimele cinci ediţii (în 2009 cursa nu a fost inclusă în calendar):

Sezon Castigator
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Robert Kubica (BMW-Sauber)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)
2006 Fernando Alonso (Renault)
2005 Kimi Raikkonen (McLaren)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI

  • Sebastian Vettel a obţinut cinci victorii în ultimele şase curse şi opt victorii în ultimele 10 curse;
  • Sebastian Vettel a plecat de cinci ori din pole position în primele şase etape ale anului;
  • McLaren nu a mai obbtinut niciun pole position de la Marele Premiu al Canadei din 2010, iar Ferrari de la etapa din Singapore din acelaşi an;
  • Fernando Alonso, Heikki Kovalainen şi Vitantonio Liuzzi sunt singurii piloţi care şi-au surclasat coechipierii în toate sesiunile de calificări din 2011; Mark Webber a stabilit cel mai bun timp în cursa de patru ori în 2011;
  • Numai patru dintre ultimele 12 curse din Canada au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
  • Lewis Hamilton a participat de trei ori la Marele Premiu al Canadei. A obţinut trei pole position-uri şi două victorii, printre care şi prima victorie din carieră (2007).

PROGRAM

Marele Premiu al Canadei se va desfăşura la sfârşitul acestui weekend după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 10 iunie 17:00 DigiSport
Antrenamente 2 vineri, 10 iunie 21:00 DigiSport
Antrenamente 3 sambata, 11 iunie 17:00 DigiSport
Calificari sambata, 11 iunie 20:00 DigiSport
Cursa duminica, 12 iunie 20:00 DigiSport

No comments:

Post a Comment