Saturday, June 18, 2011

Renault confirmă retragerea din F1 în absenţa motoarelor turbo

Renault a confirmat că introducerea motoarelor turbo în 2013 este esenţială pentru a continua ca furnizor de unităţi în Formula 1.

Presa internaţională a speculat recent că Renault este pregătită să renunţe la furnizarea motoarelor în Formula 1 dacă FIA va amâna schimbarea radicală a regulamentului tehnic din sezonul 2013, care prevede introducerea unităţilor turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

FIA a sugerat că este posibil să amâne noul regulament dacă aceasta va fi dorinţa constructorilor, iar o decizie finală ar putea fi luată chiar săptămâna viitoare, în cadrul unei întâlniri intre reprezentaţii forului mondial şi cei ai producătorilor.

Înaintea acestei, Renault a dezvăluit prin vocea directorului executiv Jean-Francois Caubet că nu este dispusă să accepte niciun compromis şi că amânarea regulamentului va conduce la retragerea constructorului francez din Formula 1.

"Nu ne-am răzgândit. Le-am spus lui Jean Todt (n.r - preşedintele FIA) şi Bernie Ecclestone că vrem să continuăm cu noul motor pentru că, atunci când am decis să nu renunţăm în F1 (n.r - în 2009), Consiliul de Administraţie ne-a impus trei condiţii. Prima a fost să schimbăm tehnologia motorului pentru a fi mai relevantă, pentru că găsi o legătură între Formula 1 şi produs. A doua a fost să reducem costurile, iar a treia să obţinem performante. Am înjumătăţit costurile, am avut performanţe cu Red Bull Racing şi Renault, dar problema relevanţei pentru industria auto este esenţială pentru noi. Le-am spus lui Ecclestone şi Todt că suntem în 'zona rosie' pentru că nu avem nicio idee care va fi viitorul Renault", a declarat el pentru publicaţia britanică Autosport.

Situaţia regulamentului motoarelor pentru 2013 este însă complicată de poziţia celorlalţi trei constructori din competiţie. Ferrari a ameninţat că se va retrage din Formula 1 dacă regulamentul va intra în vigoare, în timp ce Mercedes şi Cosworth se tem de creşterea semnificativă a costurilor de dezvoltare.

FIA ar putea propune drept compromis ca motoarele actuale să poată fi utilizate în paralele cu cele turbo în 2013 înainte de trecerea la unităţile mai eficiente din 2014.

No comments:

Post a Comment