Tuesday, June 28, 2011

Red Bull, tentată să utilizeze motoare Renault şi după 2012

Red Bull Racing a dezvăluit că negociază cu Renault prelungirea parteneriatului pentru utilizarea motoarelor ce urmează să expire la finalul sezonului 2012.

Red Bull Racing este determinată să-şi prelungească contractul cu Renault pentru utilizarea motoarelor constructorului francez.

Chiar dacă au existat intenţii pentru un parteneriat cu Mercedes, Dietrich Mateschitz, patronul concernului Red Bull, a dezvăluit că Renault rămâne principala opţiune, în special pentru că problemele din trecut au fost rezolvate, iar echipa a câştigat anul trecut ambele titluri mondiale.

"Întotdeauna am încercat să fim asociaţi cu un constructor major. Renault vă rămâne prima noastră opţiune pentru o înţelegere pentru sezonul 2013", a declarat austriacul.

Situaţia iniţială s-a complicat brusc după ce echipele au decis să renunţe la motoarele turbo în patru cilindri pentru 2013 în favoarea unor unităţi în şase cilindri pentru 2014. Totuşi, întrucât se anticipează ca Renault va rămâne în Formula 1 şi după schimbarea regulamentului, prelungirea contractului nu va fi îngreunată semnificativ. "Discuţiile cu Renault pentru 2013 au progresat bine. În ceea ce priveşte motorul turbo V6 pentru 2014 am primit semnale pozitive din partea Renault, dar trebuie să discutăm detaliile noii situaţii", a explicat Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull.

Informaţiile vin la numai câteva zile după ce presa internaţională a dezvăluit că Renault analizează posibilitatea de a utiliza propriul motor în F1 din 2014 prin intermediul unui parteneriat cu compania austriacă AVL. Totuşi, Mateschitz susţine că aceasta este o soluţie 'numai în condiţii extreme cu niciun constructor disponibil pentru noi'.

Întrucât Mercedes şi Ferrari nu agreează un parteneriat cu un rival pentru titlu, iar Cosworth nu se ridică la pretenţiile unei campioane mondiale, opţiunea AVL va deveni atrăgătoare numai în lipsa unui parteneriat cu Renault. Renault speră să furnizeze motoare şi pentru o a patra echipă în Formula 1, cel mai probabil Williams, cu care ar putea forma un parteneriat care să nu se limiteze la motoare.

No comments:

Post a Comment