Tuesday, July 19, 2011

Pirelli va testa o versiune mai dură pentru pneurile soft

Pirelli va evalua vineri o versiune îmbunătăţită pentru pneurile soft şi anticipează câte două opriri la boxe în cursa de la Nurburgring.

În prima jumătate a sezonului, Pirelli a modificat compoziţia pneurilor hard şi medium pentru ca acestea să aibă o durată de viaţă mai mare, cu scopul de a reduce numărul de opriri la boxe din timpul curselor.

În urma acestei decizii, diferenţa dintre pneurile soft şi cele medium şi hard a devenit mai mare decât la începutul anului, motiv pentru care producătorul italian a anunţat că va evalua o versiune mai dură a cauciucurilor soft în antrenamentele din cadrul Marelui Premiu al Germaniei. Cu toate acestea, producătorul de pneuri nu a luat încă o decizie privind înlocuirea actualelor pneuri soft cu noua compoziţie.

"Echipele vor evalua vineri o nouă versiune a pneurilor soft. Nu este o diferenţă mare comparativ cu specificaţia actuală, dar corespunde cu ultimele versiuni ale pneurilor medium şi hard, care sunt puţin mai dure decât specificaţiile originale pentru a reduce degradarea. Nu a fost luată încă o decizie privind cursa la care ar putea fi utilizată noua specificaţie, dar va fi interesant să auzim feedback-ul din partea echipelor", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

În privinţa cursei de la Nurburgring de la sfârşitul acestei săptămâni, Pirelli anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru o strategie cu numai două opriri la boxe. Italienii vor furniza echipelor pneuri soft şi medium, la fel ca în cursa de la Valencia de la finalul lunii iunie.

"Cea mai mare diferenţă va fi vremea, care ar putea fi mult mai răcoroasă decât condiţiile pe care le-am văzut în Spania. Asta înseamnă că anticipăm că cele mai multe echipe vor adopta o strategie cu două opriri la boxe, evident asta dacă nu plouă, caz în care orice este posibil", a mai precizat oficialul Pirelli.

Strategiile cu două opriri la boxe sunt posibile datorită faptului că circuitul de la Nurburgring nu este foarte solicitant pentru pneuri, chiar dacă necesită o forţă de apăsare aerodinamică relativ ridicată.

No comments:

Post a Comment