Wednesday, April 13, 2011

Ferrari va adopta "planul B" de dezvoltare în cazul unui eşec în China

Ferrari a anunţat că, în funcţie de rezultatele din China, va lua în calcul schimbarea radicală a pachetului aerodinamic al monopostului 150 Italia.

Şefii Scuderiei Ferrari au decis să mai acorde încă o şansă pentru actualul monopost 150 Italia, înainte de a adopta un aşa-numit "plan B" care prevede schimbarea radicală a pachetului aerodinamic.

Aceasta a fost hotărârea la care au ajuns şeful Stefano Domenicali, directorul tehnic Aldo Costa şi directorul tehnic adjunct Pat Fry la capătul unei şedinţe care a avut loc la începutul acestei săptămâni la Maranello. Speranţele se leagă inclusiv de câteva îmbunătăţiri aerodinamice care vor fi introduse pe monopost în cursa de la sfârşitul acestei săptămâni.

"Avem un termen limită. Vom merge la Shanghai, acolo unde trebuie să decidem dacă continuăm cu acest pachet aerodinamic sau schimbăm direcţia", a declarat Domenicali pentru publicaţia italiană La Stampa.

Principalul motiv pentru care Ferrari nu reuşeşte să se ridice la înălţimea performanţelor din prima parte a deceniului trecut este aerodinamica, care a devenit mult mai importantă în Formula 1 odată cu interzicerea dezvoltării motoarelor, punctul forte al Scuderiei pentru o lungă perioadă de timp. La acest lucru se adăugă şi interzicerea testelor în timpul sezonului, în care ferrari investea foarte mulţi bani pentru dezvoltarea monopostului.

"În prezent, 80% din performantă depinde de aerodinamică, ceea ce este prea mult. Tunelurile de vânt operează tot timpul, dar F1 este şi despre mecanică şi motoare. Aceasta F1 nu mi se potriveşte prea bine. De asemenea, este absurd că suntem singurul sport profesionist din lume în care nu te poţi antrena. Testele ar trebui reintroduse", a declarat Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, pentru Gazzetta dello Sport.

Ferrari a anunţat în weekendul precedent că lucrează deja la o aripă fată flexibilă în stilul celei utilizate de Red Bull Racing, însă aceasta va fi introdusă mai târziu pe monopost.

No comments:

Post a Comment