Sunday, April 17, 2011

Vettel rămâne precaut: "Totul începe de la zero în cursă"

Sebastian Vettel rămâne precaut în privinţa şanselor la victorie în China în ciuda dominaţiei din calificări. În schimb, Mark Webber este frustrat de ratarea accesului în Q2.

Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă al patrulea pole position consecutiv (incluzându-l pe cel din Abu Dhabi din 2010) şi este favorit să convertească rezultatul într-o victorie, aşa cum a făcut şi în precedentele trei Mari Premii.

Cu toate acestea, germanul insistă că totul va începe de la zero în cursa de duminică de la Shanghai.

"Nu este uşor. Totul începe de la zero, dar oamenii tind să uite asta. Evident, am reuşit din nou, dar încerc să-mi reamintesc de fiecare dată că este dificil. Trebuie să mergem pas cu pas şi totul începe din nou de la zero. Astăzi am făcut încă o dată o treabă bună, dar mâine diferenţa este de opt metri (n.r - distanţa de la Vettel la principalii rivali de pe grilă). Mâine vom încerca să câştigăm câteva puncte, dar va fi o cursă lungă", a declarat el.

La popul opus, Mark Webber a terminat doar pe locul 18 după ce nu a putut utiliza sistemul KERS şi a optat pentru un set de pneuri hard în ultimul tur rapid, deşi cauciucurile soft i-ar fi oferit un timp mai bun. Pilotul Red Bull nu a ezitat însă să arunce câteva săgeţi în direcţia propriei sale echipe, însă a evitat să intre în detalii.

"O zi foarte frustrantă. Am făcut un singur tur în ultima sesiune de antrenamente, am fost prinşi în Q1 cu primul set de pneuri şi nu am fost suficient de rapizi. Avem câteva 'plăcute' care se învârt în spatele scenei şi am plătit preţul suprem pentru asta", a precizat el pentru BBC.

Şeful Christian Horner a dezvăluit că decizia de a-l trimite pe Webber cu pneuri hard a aparţinut echipei şi ca rezultatul modest al australianul are drept cauză faptul că setul de cauciucuri nu a rulat la temperatura potrivită.

"Am crezut că va avea o performanţă suficient de bună cu pneurile hard. A fost decizia echipei, pentru că ni s-a părut că un nou set de pneuri hard va fi mai mult decât suficient având în vedere performanta din antrenamente, chiar dacă Webber a ieşit foarte puţin pe circuit. Dar pneurile nu au fost la temperatura optimă şi turul a fost compromis. A avut ghinion în acest weekend, dar sunt sigur că poate avea o cursă foarte bună de acolo", a precizat Horner.

No comments:

Post a Comment