Monday, April 18, 2011

Vettel pune la îndoială strategia cu două opriri la boxe

Sebastian Vettel a admis că strategia cu două opriri la boxe în cursa de la Shanghai a fost eronată şi i-a afectat decisiv şansele la victorie.

Sebastian Vettel a pierdut victoria în Marele Premiu al Chinei cu numai patru tururi înainte de final în favoarea lui Lewis Hamilton, iar una dintre explicaţii este strategia pentru pneuri.

Pilotul echipei Red Bull Racing a fost singurul dintre primii cinci clasaţi care a optat pentru o strategie cu numai două opriri la boxe, motiv pentru care spre final a fost nevoit să-şi conserve cauciucurile şi nu a putut rezista asaltului final al lui Hamilton. Germanul a admis că trebuie să înveţe ceva din greşeala de strategie comisă în acest weekend.

"Probabil am încercat prea mult să rămânem cu două opriri. Stintul de mijloc ar fi trebuit să fie mai lung, dar eram pe pneuri hard şi l-am văzut pe Hamilton că se apropia. Nu avea niciun rost să lupt prea mult, am încercat să mă apăr cât de mult am putut fără să pierd timp. Am făcut două greşeli şi am avut ceva probleme, dar tot am terminat pe locul doi şi sunt foarte mulţumit de asta. Felicitări lui Hamilton şi celor de la McLaren, asta arată ca într-o cursă în care încerci ceva diferit comiţi greşeli. Este natural şi există cineva care te învinge. Am învăţat multe lucruri astăzi. Sunt sigurul de aici cu două opriri, deci sigur trebuie să analizăm asta", a declarat el la conferinţa de presă de după cursă.

Pe de altă parte, Vettel a avut şi alte probleme pe parcursul cursei, cele mai semnificative fiind o întrerupere a comunicaţiei radio cu echipa şi o defecţiune la sistemul KERS.

"Radioul nu ne-a făcut misiunea mai uşoară, de obicei schimbi informaţii, cum sunt pneurile, unde sunt ceilalţi. Am pus multe întrebări şi nu am primit niciun răspuns. Am avut o problemă cu comunicaţiile, am avut o problemă cu KERS, nu a fost o cursă lipsită de probleme", a mai precizat el.

No comments:

Post a Comment