Tuesday, April 26, 2011

Problemele Red Bull cu sistemul KERS, scoase la lumină

Red Bull are probleme cu KERS din cauza modificărilor aduse sistemului oferit de Renault şi a amplasării diverselor componente în jurul cutiei de viteze.

Red Bull Racing a demonstrat că deţine în continuare unul dintre cele mai rapide monoposturi în acest debut de sezon, însă echipa patronată de Dietrich Mateschitz a avut numeroase probleme cu sistemul KERS.

Oficialii echipei austriece au ezitat să vorbească în mod public despre aceste probleme, însă publicaţia germană Auto Motor und Sport a publicat câteva detalii despre natura acestor defecţiuni.

Totul a plecat de la decizia celor de la Red Bull de a modifica în proporţie de 40% sistemul KERS oferit de partenerii de la Renault, care furnizează de asemenea şi motoarele echipei. În plus, inginerii Red Bull au modificat poziţionarea unor componente vitale precum bateriile şi sistemul electronic, acestea fiind amplasate în partea stângă şi, respectiv, dreaptă a cutiei de viteze a monopostului RB7.

Din aceste motive, sistemul KERS utilizat de Red Bull generează vibraţii puternice ale monopostului şi o supraîncălzire a componentelor, care conduc ulterior la erori de software. Pe de altă parte, din cauza modului în care au fost poziţionate bateriile, acestea au fost reduse ca dimensiuni, motiv pentru care echipa nu a putut folosi dintr-o singură utilizare toţi cei 400 KJ ai sistemului. În schimb, Mark Webber şi Sebastian Vettel au folosit KERS în mai multe doze mici, fapt care de asemenea reprezintă un dezavantaj în comparaţie cu rivalii.

Pe lângă faptul că oficialii Red Bull Racing au refuzat să intre în detalii despre sistemul KERS, Vettel şi Webber au primit interdicţii să vorbească cu presa despre defecţiunile tehnice ale monopostului RB7.

No comments:

Post a Comment