Wednesday, May 18, 2011

Circuitul de la Barcelona va fi modificat dacă nu produce spectacol în 2011

Organizatorii Marelui Premiu al Spaniei au dezvăluit că vor schimba radical configuraţia circuitului de la Barcelona dacă cursa din acest weekend nu va fi spectaculoasă.

Caracteristicile noilor pneuri furnizate de Pirelli în acest sezon, introducerea sistemului DRS care permite ajustarea aripii spate şi reintroducerea tehnologiei KERS au contribuit la creşterea semnificativă a numărului de depăşiri în primele patru etape ale sezonului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totuşi, cel mai important test al noului regulament va fi Marele Premiu al Spaniei, întrucât circuitul de la Barcelona oferă foarte puţine oportunităţi de depăşire, singurul care stă mai prost la acest capitol fiind cel de la Monaco.

Acesta este unul dintre motivele pentru care organizatorii Marelui Premiu al Spaniei au anunţat că circuitul va suferi modificări radicale dacă nu va produce spectacol nici în acest an. "Dacă este nevoie cu adevărat, vom face investiţiile necesare, pentru că vrem să fim lideri", a declarat Salvador Servia, directorul circuitului de la Barcelona, în cadrul unui interviu acordat publicaţiei La Vanguardia.

Statisticile pentru Marele Premiu al Spaniei evidenţiază din plin dificultatea de a depăşi la Barcelona: Iin 2008 s-au înregistrat 11 depăşiri, în 2009 trei depăşiri, iar anul trecut 10. În plus, în cele 20 de ediţii de până acum, pilotul care a plecat din pole position a câştigat cursa de 16 ori.

În schimb, datele din primele patru etape ale sezonului arată că au fost înregistrate 30 de depăşiri în Australia, 70 de ddepasiri în Malaezia, 90 de depăşiri în China şi 112 depăşiri în Turcia. Astfel, cursa precedentă de la Istanbul a avut de peste 11 ori mai multe depăşiri decât cea de la Barcelona de anul trecut.

No comments:

Post a Comment