Tuesday, May 24, 2011

Pirelli: "Pneurile supersoft vor rezista sub 10 tururi la Monaco"

Pirelli avertizează piloţii că pneurile supersoft, introduse în premieră la Monte Carlo, vor avea o durată de viaţă mai mică de 10 tururi.

Marele Premiu al statului Monaco va marca prima apariţie a pneurilor supersoft construite de producătorul Pirelli în acest sezon.

Prin natura compoziţiei, cauciucurile de acest tip vor oferi timpi competitivi încă de la început, însă vor avea o durată de viaţă de sub 10 tururi, potrivit informaţiilor oficiale dezvăluite de italieni.

"Versiunea supersoft este una dintre cele mai extreme din gama Pirelli şi, desigur, este la fel de performantă ca şi celelalte anvelope din gama PZero. Una dintre principalele caracteristici este timpul foarte scurt în care pneurile supersoft ajung la temperatura optimă de utilizare, ceea ce înseamnă că oferă performanţe de top încă de la început, dar, în acelaşi timp, compoziţia foarte moale înseamnă o durată de viaţă destul de mică, sub 10 tururi sau chiar mai puţin la începutul cursei, când monoposturile au aproximativ 200 litri de combustibil la bord", precizează Pirelli într-un preview pentru Marele Premiu al statului Monaco.

În condiţiile în care cursa se va desfăşura pe o distanţă de 66 de tururi, iar pneurile soft nu au nici ele o durată de viaţă foarte mare, strategiile pentru schimburile de pneuri vor juca un rol esenţial în determinarea învingătorului, fapt remarcat inclusiv de Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

"Pneurile de compoziţie supersoft au fost create să ofere o performanţă remarcabilă pentru o perioadă scurtă de timp, dar acest lucru înseamnă că se uzează mult mai repede, deci toate echipele trebuie să fie foarte atente atunci când îşi stabilesc strategia de cursă. O strategie bună va face diferenţa între învingător şi învinşi", a precizat britanicul.

Pneurile supersoft vor putea fi recunoscute cu uşurinţă datorită marcajului roşu folosit pe părţile laterale, în timp ce cauciucurile soft vor fi, la fel ca şi până acum, galbene.

No comments:

Post a Comment