Tuesday, May 17, 2011

Echipele au stabilit un nou set de reguli pentru 2013

Echipele au decis de comun acord o nouă modificare a regulamnentului tehnic pentru sezonul 2013 cu scopul de a reduce forţa de rezistenţă a aerului.

Formula 1 va beneficia de noi schimbări de regulament tehnic în perspectiva sezonului 2013, pe lângă cele referitoare la introducerea motoarelor turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

În aceeaşi şedinţă în care au decissă renunţe la reintroducerea configuraţiilor cu apăsare aerodinamică mai accentuate , concept cunoscut sub numele de "ground effect", echipele au luat o serie de măsuri care au drept scop reducerea forţei de rezistenţă a aerului.

Deciziile luate de echipe cu ocazia Marelui Premiu al Turciei din urmă cu două săptămâni au fost deja ratificate de Technical Working Group, organism reprezentat de ingineri de top din competiţie şi de Charlie Whiting, directorul de curse al forului mondial. Totuşi, pentru a intra în vigoare, noile reguli trebuie ratificate şi de FIA prin intermediul Consiliului Mondial.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de postul britanic de televiziune BBC, printre măsurile adoptate în comun de echipe se numără:

  • micşorarea lăţimii aripii faţă de la 1800 mm la 1650 mm şi realizarea unei configuraţii similare cu cea necesară pe circuitul de la Monza;
  • coborârea nasului monopostului pentru a îmbunătăţi siguranţa, fără că înălţimea maximă admisă să fie încă stabilită;
  • restricţionarea componentelor exterioare ale caroseriei poziţionate în faţa plăcilor laterale;
  • restricţionarea drastică a designului pentru părţile laterale ale aripilor faţă;
  • menţinerea regulamentului pentru sistemul DRS, care prevede posibilitatea de a ajusta aripa spate în anumite condiţii.

De asemenea, FOTA a decis ca trecerea la pneuri cu diametrul jantelor de 18" să se facă cel mai devreme în sezonul 2014.

În cazul în care regulile propuse de FOTA vor fi acceptate de Consiliul Mondial al FIA, monoposturile din sezonul 2013 vor fi mai puţin eficiente.

No comments:

Post a Comment