Monday, May 30, 2011

Strategia cu o singură oprire la boxe pentru Vettel, un accident

Red Bull a dezvăluit că Sebastian Vettel a optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe dintr-o eroare, întrucât mecanicii i-au pus pneuri soft în loc de supersoft la intrarea la standuri.

Sebastian Vettel a câştigat Marele Premiu al statului Monaco după ce a adoptat o strategie cu o singură oprire la boxe care în ultimele 15-20 de tururi a părut falimentară.

Totuşi, oficialii Red Bull au dezvăluit ca strategia a fost adoptată în urma unei greşeli colective a mecanicilor, care l-au echipat pe german cu pneuri soft în loc de supersoft la intrarea de la boxe din turul 15 din cauza unei erori de comunicaţie cu cei din pitwall.

"A fost o problemă de comunicaţie. Planul a fost ca ambii piloţi să intre la boxe în acelaşi tur, dar din păcate radioul a fost bruiat şi băieţii din garaj nu au auzit apelul. Nu au ştiut ce pneuri ar fi trebuit să pună pe monopost. Până la urmă, un set de pneuri soft a ajuns pe monopostul lui Vettel, dar nu acesta era planul. Urma să folosim un set de pneuri supersoft pentru a-l acoperi pe Jenson Button, dar am spus 'ok, nu este un dezastru, trebuie să găsim o cale de ieşire'. Şi am reuşit să găsim calea", a declarat Christian Horner, seful echipei Red Bull.

Astfel, strategia prevăzută cu două opriri s-a transformat într-una cu o singură oprire, însă cel care a insistant să nu mai intre la boxe până la finalul cursei a fost chiar Vettel. Germanul a considerat că aceasta este singura să snasa de a obţine victorie, chiar dacă Fernando Alonso şi Jenson Button se apropiaseră la mai puţin de o secundă în ultimele 15 tururi.

"A fost dificil să stau în frunte. Este dificil să depăşeşti aici, iar ei au avut o aderentă foarte bună. Am chemat boxele şi am spus că vreau să rămân pe pistă, pentru că aceasta era singura şansă de a câştiga cursa. Lupta s-a echilibrat cu şase tururi înainte de final înainte să se suspende cursa (n.r - din cauza accidentului lui Vitaly Petrov). Evident, mă chinuiam cu pneurile, dar cred că aş fi reuşit (n.r - să rămân lider) până la sfârşit. Apoi am putut schimba pneurile, am scăpat de acele cauciucuri vechi şi am avut un sprint spre steagul cu pătratele. Ne-am asumat riscul. Am vrut să câştigăm şi am obţinut recompensa. Sunt fericit şi este o onoare extraordinară. Este unul dintre cele mai bune Mari Premii ale anului şi cu siguranţă este frumos să câştig aici", a precizat el.

No comments:

Post a Comment