Thursday, May 26, 2011

Red Bull schimbă procedurile pentru opririle la boxe

Red Bull a decis să schimbe procedura de efectuare a unei opriri la boxe după ce Ferrari a copiat strategia austriecilor în cursa din Spania.

Red Bull Racing a anunţat miercuri seară că va utiliza o nouă procedură pentru iniţierea pitstop-urilor în timpul curselor, cu scopul ca echipele rivale să nu afle imediat care este strategia adoptată de Sebastian Vettel şi Mark Webber.

Informaţia a fost dezvăluită de şeful Christian Horner, care a precizat să modificările vizează exclusiv comportamentul mecanicilor înainte de sosirea unui pilot la standuri.

"Nu ştiu dacă mecanicii şi-au pus mâinile în buzunare la momentul nepotrivit sau cineva a luat un pneu în braţe. Aşa că pur şi simplu am schimbat procedura pentru acest weekend pentru a fi mai puţin transparenţi", a declarat britanicul citat de agenţia de presă Reuters.

Decizia celor de la Red Bull vine după ce şefii echipei austrice au constatat că Ferrari a copiat la indigo pentru Fernando Alonso strategia opririlor la boxe ale lui Mark Webber, fapt evidenţiat în special după ce Horner a reuşit să-i păcălească pe italieni la un moment dat.

"De fiecare dată când l-am chemat pe Webber, Alonso a venit în pitlane. Probabil are legătură cu una dintre procedurile noastre sau cu mişcările din garaj, ceea ce este absolut permis. Evident, a fost frustrant pentru Webber că de fiecare dată când intră la boxe să aibă un Ferrari în faţă. Până la urma l-am chemat fictiv la boxe, Alonso a intrat şi el, dar Webber a rămas pe circuit", a explicat el.

Copierea strategiei l-a determinat recent pe Helmut Marko, consultantul Red Bull, să acuze Ferrari de spionaj, însă Horner consideră că declaraţiile austriacului nu au fost înţelese corect.

Britanicul consideră că Ferrari nu a încălcat în niciun fel regulamentul sportiv al FIA, întrucât fiecare echipă are posibilitatea de a urmări acţiunile mecanicilor şi de a asculta conversaţiile radio transmise la TV. Totodată, el a exclus posibilitatea ca Ferrari să asculte în mod ilegal toate conversaţiile radio dintre piloţi şi echipe, care ajung doar la FIA. "Conversaţiile radio tind să fie criptate şi ar fi foarte dificil să fie hackuite. Aşa că echipele ascultă transmisiile din partea FOM", a mai precizat el.

No comments:

Post a Comment